har du någon gång känt..

.. att allting bara känns bra? Liksom ibland så känner man att allting bara är jobbigt. Man tänker på alla inlämningar och prov man har i skolan. Man är missnöjd över allting. Sina kompisar, sitt utseende och sitt liv för stunden. Jag har haft en liten svacka nu pågrund av alla dessa j*vla inlämningar man måste vara klar med. Jag skulle till Paris. Frågade fröknarna i olika ämnen om saker jag skulle ta med mig så att jag inte kommer efter i skolan för mycket. Dom flesta svarade med att jag skulle ta det lungt och njuta av semestern men du kan ju ta det här iallafall. Så nu när jag kom tillbaka till skolan så fick jag allting som en bomb nersläppt på mig. Det var RIKTIGT jobbigt. Har du någon gång haft så mycket att göra så att du inte gör någonting? För du har ingen aning om vart du ska börja och det känns som ett evighetsjobb, ja, det var så det var då. Har kommit ikapp nu men det är liksom något som tynger ner en riktigt mycket. Man kan inte göra något på fritiden för man måste jobba. Nästa vecka har vi 4 prov. Måndag redovisning, tisdag matteprov, måndag NO-prov, engelska verb på torsdag. Fullt upp. Men just nu. Denna veckan. Idag. Så har det kännts riktigt bra. Kan tänka mig att det är för att jag är i fas nu med skolan, men allting känns så riktigt riktigt bra! Nu känns det verkligen som att jag har lärt känna mig själv också. På riktigt. Jag vet vad jag vill och vad jag inte vill. Jag vet hur jag vill bli behandlad och hur jag inte vill bli behandlad. Jag vet vad jag vill med mitt liv och det känns så riktigt jädra bra. Puss och godnatt gojtingar. Ska fortsätta med att må såhär. Och jag vill bara säga en sak, jag tycker detta citat är så sjuuuukt töntingt, "Everything will be okay in the end, if it's not okay, it's not the end" Asså, jag känner mig mer än okej och det tror jag också andra gör. Men är det slutet nu då för mig? skulle inte tro det. Jag kan säga då att ifall det inte känns okej nu, fortsätt kämpa. Det kommer komma något, kanske någon, som kommer göra allting så mycket bättre. Livet är då minsann en bergochdalbana.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt vakra namn här tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den!)

Blogg, hemsida m.m.?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0